lil precious

lbdf.lilypie.com/TikiBlogger.php/Ce1y

Sunday, December 16, 2012

jom masak!

assalamualaikum =)

haa ni nak cerita tentang masakan.sejujurnya aku agak tidak mahir dalam bab-bab memasak lauk-pauk.taktaula kenapa sampai ke hari ni aku rasa tak yakin.tapi aku masak jugak,sebab orang kata tak pandai masak takpe,janji rajin.tapi aku ni takdela rajin mana,cuma bila mood nak buat sesuatu tu datang,mulalah rajin nak google resepi,beli barang dll.

hari tu first time aku masak untuk suami,tu pun rasa nervous.sambil2 memasak tu duk fikir apa la rasanya nanti bila suami aku makan.tapi alhamdulillah suami aku cakap sedap.taktaula kot2 kalau nak mengambil hati aku pulak kan,hehe.nak tak nak,aku kena perbaiki kemahiran memasak ni,nak2 pulak suami aku ni suka makan,huhu.

kalau masak selain lauk-pauk aku suka,contohnya kuih atau puding.kek aku rasa agak kurang yakin sebab asyik tak jadi je.sobs.aku ni kurang bernasib baik kot bab presentation.macam baru ni aku buat kuih bakar,bentuk dah cun dah,sekali lembik pula.nasibla mak mertua aku cakap sedap.sebab tu aku paling excited kalau menjadi,bolehla aku snap pictures untuk simpanan,hehe.

baru ni aku cuba buat kuih bakar lagi,tekstur dah ok tapi aku ni pulak tak sabar2 nak terbalikkan kuih tu.sekali putus dua.aaaaa..keciwa di situ. then latest aku rasa nak makan puding karamel.bila terbalikkan pun taknak keluar cantik2.sobs sedihnya rasa di hati.tapi aku tetap tak berputus asa,mungkin kena rajin praktis ni.kan3?

tapi yang paling aku suka buat aiskrim.yum3..sebab menjadi.campaklah macamanapun,jadi aiskrim jugak.kesimpulannya,aku pandai buat aiskrim je,haha

okey bawah ni adalah kuih2 yang aku rasa agak berjayalah aku buat.tapi mungkin sekarang kuih aku tak jadi sebab aku dah lama tinggal.(ayat sedapkan hati)
 kuih bakar

 qasidah ikot acuan.tak reti nak buat bentuk bunga ros bagai =p

 haa ni kuih bakar mangga.aku siap blender mangga dua bijik,hihi

 puding karamel

puding buah fevret =)


No comments:

Post a Comment